Jaki firmowy kalendarz wybrać?

Wiele firm decyduje się na stworzenie swojego kalendarza. Jest to jeden z najlepszych i najtańszych sposobów promocji własnej marki. Kalendarz ma wiele zalet. Jest niedrogi, praktyczny i można podarować go właściwie każdemu klientowi. Ze względu na to, że w prawie każdym miejscu pracy (w biurze, hali, zakładzie) używa się papierowych kalendarzy, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że obdarowana osoba go tam powiesi i będzie patrzeć na niego przez okrągły rok, przez kilka godzin dziennie. W ten sposób zawsze będzie o nas pamiętać i wracać do nas, aby dokonać kolejnych zakupów. Skoro kalendarz jest tak istotnym elementem każdego biznesu, to na jaki się zdecydować? Przeanalizujmy tutaj różne opcje.

Kalendarz plakatowy

Idealne rozwiązanie dla małych, rozpoczynających swoją działalność firm, które jednak chcą zadbać od początku o swój wizerunek. Kalendarze listwowane są najtańsze, ponieważ składają się tylko z jednej karty. Na niej zamieszczone jest kalendarium na cały rok, oraz zostaje jeszcze dużo miejsca na zareklamowanie naszej firmy. Kalendarze tego typu drukuje się na ogół w dużych formatach B2 lub A3 – tak aby udało się zamieścić czytelnie wszystkie informacje. Można drukować je zarówno w orientacji pionowej jak i poziomej. Duża zaletą jest ich spora powierzchnia, na której możemy wydatnie wyeksponować firmowe logo i wiele informacji na temat naszej firmy. Nawet jeśli klient powiesi nasz kalendarz gdzieś na uboczu – i tak będziemy doskonale widoczni.

Kalendarz wieloplanszowy

Czyli 12 plansz i solidna okładka, połączone spiralą. Kalendarze spiralowane są bardzo praktyczne. Wykonuje się je w wielu rozmiarach: B2, A2, A3 oraz A4. Każda karta opatrzona jest indywidualną grafiką i projektem, dzięki czemu każdy miesiąc wygląda inaczej i nie przestaje się nudzić. Z łatwością możemy dodać tutaj własne święta – np. rocznice założenia firmy lub okres targów branżowych. Wszystko to prezentuje się naprawdę świetnie i powinno zadowolić każdą poważną firmę. Kalendarze wieloplanszowe najlepiej sprawdzają się w przestrzeni biurowej i to właśnie tam powinniśmy je kierować.

Kalendarz jednodzielny

To już wyższa klasa kalendarzy. Są uproszczoną wersją kalendarzy trójdzielnych – zwierają po prostu jedno pole na kalendarium. Dzięki zadrukowi na kartonie o wysokiej gramaturze i wypukłej główce, wyglądają bardzo solidnie (są też mniej wytrzymałe, i tańsze, wersje ekonomiczne). Dają dużo miejsca na reklamę w obszarze główki oraz na stopce. Jeśli dobrze wykorzystać te, tak dużą, powierzchnię reklamową, to może ona skutecznie przyciągać oko. Łatwo zamieścić tu ciekawy projekt graficzny, nazwę firmy i dane kontaktowe. Tego typu kalendarze świetnie sprawdzają się w przestrzeni biurowej, tam gdzie jest nieco mniej miejsca. Są bardzo poręczne i praktyczne, mają duże możliwości marketingowe – zdecydowanie warto w nie zainwestować, jeśli zależy nam na profesjonalnym wizerunku.

Kalendarz trójdzielny

Król kalendarzy firmowych. Zarówno w wersji standardowej jak i rozszerzonej prezentuje się okazale. Wypukła główka, gruby karton, sztywna podkładka – wszystko to sprawia, że wygląda bardzo trwale i masywnie. Posiada trzy pola na kalendarium i plastikowe okienko do wskazywania daty (pomaga od razu ustalić datę i mamy pewność, że klient codziennie spojrzy na nasz kalendarz aby przesunąć kolejne okienko). Kalendarz trójdzielny jest także wyzwaniem graficznym – posiada ciekawie rozplanowane miejsce reklamowe – poza główką i stopką, także wąskie miejsca pomiędzy kalendariami, które warto zagospodarować w kreatywny sposób. Wydatek na ten kalendarz na pewno się zwróci. Wygląda on zdecydowanie najlepiej ze wszystkich kalendarzy, pasuje praktycznie do każdej powierzchni (duże biuro, hala, zakład).

Twój kalendarz

Jeśli już wiesz jaki kalendarz będzie najlepszy dla Twojej firmy to zapraszamy do zakupów w naszej drukarni.